
Sa identifici și sa evaluezi critic problemele de marketing in diverse medii, utilizand tehnici, concepte si modele de marketing.
Sa evaluezi relevanta si oportunitatile prezentate de problemele de marketing in orice scenariu dat.
Sa identifici și sa evaluezi diferitele opțiuni disponibile in limitele constrangerilor date și sa aplici strategii competitive de poziționare.
Sa formulezi si sa prezinti o strategie competitiva, creativa, orientata spre client si in orice context, luand in calcul decizii de investiții relevante, aspecte de control adecvate și planuri de urgenta.
Sa demonstrezi ca intelegi directia si managementului activitatilor de marketing, ca parte a strategiei de business, luand în considerare procesele de marketing, resursele, piata și viziunea companiei.
Sa promovezi si sa facilitezi adoptarea si mentinerea unei piete puternice si a unei orientari catre clienți cu metrici masurabili.
Vei afla prin ce se diferentiaza marketingul strategic de cel operational, cum sa te pozitionezi fata de competitie, fata de piata, de consumatori, de intregul mediu ambiant, luand in considerare misiunea si viziunea businessului tau dar si capabilitatile acestuia. Este bine sa fii constient de aceste informatii, pentru a putea trece la o abordare mai bine integrata, sa iti poti stabili obiective masurabile, un mix de marketing adaptat situatiei businessului tau, KPI pe care sa ii monitorizezi si modalitatile de evaluare si control.
Marketingul strategic presupune decizii la nivel inalt privind orientarea business-ului tau, in timp ce acesta evolueaza cu succes fața de concurenti, isi folosește avantajul competitiv si selecteaza anumite grupuri de clienti pentru a-si atinge obiectivele si viziunea.
David Packard, fondator al companiei Hewlett Packard, spunea: ”Marketingul este prea important pentru a ramane la nivelul departamentului de marketing.”
Exista 4 modele de activitati de marketing, care sunt practicate in organizatii:
Sales Support - Intalnit foarte des în segmentul SME’s (IMM-uri) dar si in alte contexte B2B. Accentul este in esenta reactiv cu marketingul care sprijina forta de vanzari directe si include activitati precum telemarketing si raspunsuri la intrebari.
Operational Marketing - Marketingul sprijina organizația cu o gama coordonata de activitati. Planificarea este la nivel operational si functional. Este folosit de obicei în FMCG, B2C si B2B.
Marketing Communications - Marketingul promoveaza organizatia prin intermediul comunicațiilor push și pull. O abordare mai proactiva ce folosește metode de comunicare pentru a creste gradul de constientizare, a genera clienti potentiali și a prelua comenzi.
Strategic Marketing - Accent pe crearea de valoare și dezvoltarea unei strategii competitive. Practicat in organizații mai mari și orientate catre clienti, deciziile strategice de marketing fiind luate de specialisti în marketing sau lideri de afaceri.
Nota din recenzii
Lasa o recenzie
Ce nota merita acest curs ?