Descriere Curs

Administrarea unui restaurant a devenit, în ultimul timp, sinonimă cu concurența acerbă într-o industrie mereu schimbătoare. Ceea ce ar putea explica de ce rata de eșec în industria ospitalității este atât de mare.

Din acest motiv există o listă cu secretele celor mai bune restaurante pentru a supraviețui și prospera în acestă industrie. 

 

1. Extinde-ți aria de acoperire

Dacă nu administrezi mai multe locații sau faci parte dintr-o franciză mai puțin cunoscută, este posibil ca puțini oameni să fi auzit de aceasta.

De asemenea, putem să acoperim acest deficit prin promovarea restaurantului în mediul online,  pentru a putea  fi cât mai aproape de clienți fidelii cât și cei potentiali, oferind totodata și serviciul de livrare a preparatelor din lista de meniu, acesta făcându-se adesea prin flota proprie sau prin parteneriate cu diverse societăți care oferă strict acest serviciu.

În zilele noastre, rata de a comanda prin serviciul delivery este destul de mare, iar oferirea de livrări rapide și convenabile este, de asemenea, o oportunitate fantastică pentru clienții existenți care iubesc meniul tău și nu numai, dar care nu pot să mănânce la restaurant din diferite motive personale: muncă, distanță, vreme ș.a. Mai mult, un studiu recent a arătat că peste 20% dintre clienți au cheltuit mai mult pe livrări comparativ cu mâncatul în restaurant. 

 

2. Oferă și masa de prânz

Să presupunem că restaurantul se adresează unei clientele selecte și sofisticate care ia de obicei doar cina. Modificarea ușoară a meniului pentru a atrage clienții la prânz poate ajuta la obținerea unor venituri noi, generând astfel un profit mai mare. Rețineți că, în general, clienții caută pentru masa de prânz opțiuni rapide, convenabile și de calitate.

Succesul este garantat dacă se crează o selecție de meniuri care pot fi preparate rapid și pot fi oferite la un preț special.

Celălalt aspect profitabil la introducerea unui meniu de prânz este că restaurantul va putea primi solicitări din partea angajaților care lucreaza fizic în companii.

Având în vedere toate cele de mai sus, un meniu bine executat pentru masa de prânz poate reprezenta un profit substanțial pentru un administrator priceput. 

 

3. Simplifică meniul

Deși poate fi tentant să oferi un meniu extins pentru a te asigura că restaurantul oferă ceva pentru toată lumea, această strategie garantează costuri ridicate, ceea ce nu îți va aduce neapărat venituri mari.

O strategie mult mai eficientă este de a simplifica meniul pentru a le oferi cliențiilor o selecție atent pregătită a celor mai populare și profitabile feluri de mâncare. Acest lucru nu numai că ajută la menținerea costurilor scăzute, dar, de asemenea, face mult mai ușoară planificarea atunci când vine vorba de inventar și de gestionarea fluxului de numerar. 

 

4. Fii cel mai bun când vine vorba de relația cu clienții

Nu se numește „afacere în domeniul ospitalității” degeaba! Clienții fideli reprezintă esența oricărui restaurant de succes, nu numai pentru că se întorc mereu, ci și pentru că este mult mai probabil să te recomande familiei, prietenilor, cât și persoanelor din mediul online.

În situația în care, dimpotrivă, preparatele și servicile nu se ridică la înăltimea așteptărilor clienților, pot apărea reclamați.

Transmiterea informațiilor prin mediul virtual a luat o amploare fără precedent, astfel încât feedback-urile clienților nemulțumiți apar pe rețelele de socializare sau pe anumite site-uri specializate aproape instantaneu cu prestarea serviciului.

Câștigarea unei mase critice de clienți este anevoioasă, iar păstrarea ei, sau fidelizarea, a devenit în zilele noastre mai dificilă decât atragerea de noi clienți. Rata de pierdere a clienților a atins un alarmant raport de 1:10 (un client nemulțumit generează cel puțin 10 clienți pierduți).

Tratamentul compensatoriu pentru clientul nemulțumit poate include:

•       eliminarea din nota de plată a preparatului/băuturii refuzate

•       discount la nota de plată

•       oferirea unui alt preparat/băutură din partea casei

•       anularea notei de plată, în cazuri extreme 

 

5. Urmărește tendințele din piață

Clienții vor reveni dacă îi vei înțelege și vei fi mereu la curent cu dorințele și nevoile acestora. Iată ce poți face:

•       Evidențiază inițiativele de sustenabilitate prin aprovizionarea de la producătorii locali; folosirea de ambalajele ecologice; adoptarea unor protocoale de reducere a deșeurilor, cum ar fi reciclarea.

•       Un alt punct important: integrarea cu platformele de socializare, astfel încât clienții să poată plasa comenzi, să lase recenzii și să participe la diferite programe de fidelizare.

•       În zilele noastre, aceasta fiind în continuă evoluție, confortul va fi întotdeauna esențial, deci asigură-te că ești la curent cu opțiunile alternative de plată, cum ar fi aplicațiile de plată mobilă și/sau cititoarele de carduri fără contact.

•       De asemenea, câștigă loialitate participând la evenimente caritabile și donând pentru cauze la care clienții tăi țin.

Asigură-te că evidențiezi aceste alegeri cu bun simț, bineînțeles, astfel încât clienții tăi să știe că îi asculți. Să asculți dorințele clienților tăi poate fi un punct major de diferențiere atunci când vine vorba de a ieși în evidență într-o piață cu concurență mare. A fi flexibil și a te adapta rapid poate face diferența atunci când vine vorba de construirea și menținerea pe termen lung a unui brand de succes!

Despre trainer

Licu Costin

Licu Costin

Recenzii cursanti

  • 5 Stele
  • %0
  • 4 Stele
  • %0
  • 3 Stele
  • %0
  • 2 Stele
  • %0
  • 1 Stea
  • %0

0

Nota din recenzii

Lasa o recenzie

  • Ce nota merita acest curs ?

Cursuri similare

Plating
intermediar
Detalii curs

Chef Marian

Plating
Metode si tipuri de gatire
intermediar
Detalii curs
Pret Gratuit

    Detalii curs

  • Lectii 5
  • Cursanti 1
  • Durata 0 ore, 29 min, 5 sec
  • Nivel intermediar
  • Limba Romana
  • Online Da
2.png

Nu esti inca convins?


Fiecare curs vine cu o perioada de 14 zile in care il poti returna